Friday, August 19, 2011

mereka perlukan bantuan kita

assalamualaikum saudara-saudara islamku sekelian.

korang berbuka apa hari ni?seronoknya dapat makan.nikmat kan?tapi,lagi seronok kalau sambil makan tu korang tengok-tengok orang sekeliling.dorang makan ke tak ek?terutamanya orang kat somalia yang majoriti islam tu.already know about them don't you?their children die every 6 minutes! MasyaAllah.tengok video bawah ni.


macam mane kalau jadik kat korang??

Allah telah berfirman :
"Dan tolong-menolonglah kalian dalam (mengerjakan) kebaikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan bertakwalah kalian kepada Allah, sesungguhnya Allah amat keras siksa-Nya." (Al-Maa`idah:2)
 Lagi-lagi bulan Ramadhan ni,kalau korang derma harta korang tu,insyaAllah.ganjaran korang dapat besar sangat.bekalan kita nanti insyaAllah. Dan merujuk hadis sahih ini :

“Setiap amal manusia akan diganjar kebaikan semisalnya sampai 700 kali lipat. Allah Azza Wa Jalla berfirman: ‘Kecuali puasa, karena puasa itu untuk-Ku dan Aku yang akan membalasnya.’” (HR. Muslim no.1151)

Kita hidup kat Malaysia ni insyaAllah cukup makan. Jadi, mendermalah sahabatku semua. Jom,tolong dorang kat somalia tu.cube tengok sini cerita tentang mereka.

cara nak tolong dorang? klik sini meh :)

ingatlah semua,


Allah selalu menolong orang selama orang itu selalu menolong saudaranya (semuslim). (HR. Ahmad) 

mari beramal kerana Allah!

ok,dah.


2 comments:

  1. i touching when see this :( - mohd nor azmeer-

    ReplyDelete
  2. kan? I pon.jom la tolong dorg azmeer :) tak bole rm10,rm50 pon ok :D

    ReplyDelete

sini2.komen kt sini.