Thursday, July 19, 2012

Bingung dalam bangang

Assalamualaikum.

Kebenaran.
Memang susah nak dirungkaikan.
Kalau ada ketidakjujuran berlaku.
Ketidakjujuran dalam kecurangan.

Aku sampai sekarang tertanya-tanya.
Mana yang benar?
Bila aku tanya taknak mengaku.
Sedangkan sumber aku,99.9% sahih!
Mereka cari aku,bukan aku cari mereka.
Takkan mereka cari aku semata-mata untuk tipu?
Bila aku mention mereka means ramai.
Dan cerita mereka sama.
Sebab itu aku rasa sahih 99.9%.

Dalam masa yang sama, aku percayakan dia.
Walaupun ada perkara dia tak jujur.
Tapi aku masih percaya dia.
Hati aku kuat dengan kepercayaan itu.
Entah kenapa aku sendiri tak tahu.

Jadi apa kebenarannya?
Pihak mana yang benar?
Orang yang aku tak berapa kenal tapi aku yakin sahih 99.9%?
Or the one that i used to love?

"Bingung dalam bangang."
Yes.
The right quotation describing me.
Aku bingung fikir apa kebenaran disebalik kejadian lalu.
Dalam masa yang sama bangang sebab perkara ini semua sejarah.
Jadi untuk apa aku fikir?

Aku adalah si "Bingung dalam bangang"?
*mengeluh kuat

No comments:

Post a Comment

sini2.komen kt sini.